Жол жоспарының рельстердің контактілі-шаршау бояуларының зақымдалуына әсері
Қаралымдар: 103 / PDF жүктеулері: 72
DOI:
https://doi.org/10.32523/2616-7263-2024-148-3-9-15Кілт сөздер:
ақау, рельс, рельстің бұзылуы, рельстің басыАңдатпа
Рельстердің қызмет ету мерзімін ұзарту және олардың жылжымалы құрамның доңғалақтарымен өзара әрекеттесуін жақсарту кезінде қозғалыс қауіпсіздігін жақсарту бойынша шетелдік және отандық тәжірибені талдау рельстердің жұмыс жағдайлары жолдың қисық учаскелерінде әлдеқайда қиын екенін көрсетеді., әсіресе сыртқы жіпте, жылжымалы құрам дөңгелектерінің жоталарының бүйірлік жұмыс механизміне қатты әсер етуіне байланысты.
Рельс басының бүйірлік жұмыс бетінде контактілі шаршау дақтарының пайда болу себептерінің бірі рельс басындағы дөңгелектің перпендикуляр қысымы болмаған кезде пайда болатын тангенциалды кернеулердің болуы болып табылады. Сонымен қатар, дөңгелектердің рельстердегі қозғалысы сырғанаумен бірге жүреді, бұл дөңгелектердің тарылуына және рельстің басындағы доңғалақ жотасының пайда болуына байланысты пайда болады. Рельстің басынан өтіп бара жатқан доңғалақ жотасының типтік жағдайы-бұл экипаждың жолдың қисық учаскелері бойымен қозғалуы. Бұл жағдайда бағыттаушы ось рельстің басындағы дөңгелектердің бірінің үстінен өтеді. Нәтижесінде дөңгелектің жылжымалы бетінде көлденең сырғуы байқалады және доңғалақ пен рельс арасындағы үйкеліс күштері осьтерге сәйкес бағытталған. Динамикалық әрекеттің жоғарылауымен күшейтілген бұл процестер қисықтардағы 11 ақаулармен рельстердің бастарына үлкен зақым келтіреді, ал ақаулар негізінен рельстердің сыртқы жіптерінде пайда болады.